A kezdetek
Szokták mondani, hogy minden kezdet nehéz. Ez a Directinfo esetében abból a szempontból nagyon igaz volt, hogy fő profilja egy olyan termékre épült, amit a hazai piac nagyon kis százaléka ismert: a honlapkészítés. 1997. júliusában Nagy Károly és jómagam (Lengyel László) megalapítottuk első cégünket, a DirectInfo Internet Betéti társaságot, amelynek névadója Károly volt. Abban az időben az internetet betárcsázós modemmel lehetett elérni és a cégek túlnyomó többsége nem csak nem használta, de azt sem tudta igazán, hogy mi az, mi az a honlap és mi is az az e-mail cím.
A hozzánk hasonló honlapkészítő cégeket egy kezünkön meg tudtuk számolni, tehát nem sok versenytárs volt, minden cég potenciális ügyfélnek tűnt, csakhogy ha meg is értették, hogy (ahogy akkoriban mondták) az Internet a jövő, sokan úgy voltak vele, hogy miért fektessenek egy honlapba pénzt, amikor alig pár ember internetezik. Aztán ahogy egyre több nagy nevű referenciánk lett, már egyre gyakrabban kerestek meg különböző cégek, hogy készítsünk honlapot számukra.
Étterem katalógus és Borkalauz
Akkoriban elsősorban hazai éttermeknek készítettünk weboldalt. Elsőként hoztunk létre egy kereshető és szűrhető éttermi adatbázist és gasztronómiai kalauzt közel 400 vendéglátóhely adataival, amiben nagy részük saját honlappal jelent meg. Cégünk készítette az első honlapját a Gundel étteremnek és a Gerbeaud háznak.
A következő nagy projektünk a Magyar Borkalauz volt, ahol az éttermekhez hasonlóan, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának szakmai támogatásával az összes hazai borvidék számos borászata megjelenhetett saját honlappal. Szintén elsőként készítettünk holnapot a Polgár Pince, a Vylyan, a Tokaj Renaissance, a Hilltop Neszmély és még számos más kiváló borászatnak.
A képen az első hirdetésünk, melyet Tóth Krisztián (hitchiker) a Carnation Consulting későbbi vezérigazgatója tervezett számunkra mikor az Open Magazin webes munkáin dolgoztunk közösen.
A továbblépés
Az ezredfordulóra már annyi megkeresésünk érkezett, hogy nem csak a gasztronómia és a borászatok területén, hanem a legkülönfélébb profilú cégeknek készítettünk holnapot. A cég Kft.-vé alakult, irodaházba költöztünk és felvettük az első két kollégát a csapatunkba. Ekkorra már rohamosan terjedt az internet használat és a cégek is egyre inkább ráébredtek, hogy jobb előbb lépniük ebbe az irányba a versenytársaiknál.
Cégünk szlogenje ebben az időben egy latin idézet volt:
"Non progredi est regredi", aki nem halad előre, az hátrál.
A Dotcom lufi kipukkanásának időszakára már annyi megbízásunk lett, hogy tovább kellett bővítenünk a létszámot, valamint egy kiváló szervezet fejlesztő céget (Made-Info Kft.) bíztunk meg a professzionális szervezeti felépítés, érdekeltségi rendszer és folyamatok kialakításával, amely annyira jól sikerült, hogy további lökést adott a cégnek és bár változtatásokkal, de azóta is ezt a modellt használjuk.
Ezekben az években lettünk a Magyar Szabadidősport Szövetség webes szolgáltatója, és egyben a Kihívás Napja rendezvénysorozat támogatója sok éven keresztül, valamint ezüst, a későbbiekben pedig arany fokozatú támogatói lettünk a Drogmentes Magyarországért Maraton rendezvénysorozatnak.
Felvásárlás és bővülés
Az Unióhoz való csatlakozást követően részt vettünk az EU6. keretprogramjában, majd ezt követően az elsők között kínáltunk olyan komplex technológiai megoldásokat ügyfeleink számára, amelyek 90%-ot meghaladó sikerrel szerepeltek az abban az időben futó GVOP és ITDH informatikai és webes pályázati projektekben.
Az akkoriban használt nyílt forráskódú rendszerünket ezekben az években váltottuk biztonságos, zárt forráskódú keretrendszerre, ugyanis több pályázati programnál hazai és külföldi szakmai ellenőrzéseken kellett helytállnia a webáruház rendszerünkek, és ezeknek az elvárásoknak ingyenes, nyílt forráskódú rendszerek nem feleltek meg. Ezeken a megmérettetéseken a keretrendszerünk (akkor SCMS néven futott, ami a jelenlegi WSG keretrendszer elődje) kiválóan vizsgázott.
Megbízható rendszerünket már ekkor olyan cégek választották, mint az Ahico amerikai-magyar biztosító (későbbi Metlife), a Belügyminisztérium, a Supershop, a Buda-Cash Brókerház, a Superbrands illetve a MatávCom.
Ekkorra a verseny már kezdett kiéleződni, osztódással szaporodtak a honlapkészítő cégek, és csak a legjobbak maradhattak talpon. Számos akkori versenytársunk ma már nem létezik, azok közül pedig akikkel '97-ben együtt indultunk talán kettő van még a piacon.
Ez a környezet kínált egy olyan lehetőséget, hogy felvásároljuk az egyik nagy versenytársunk, az iZone Kft.- érdekeltségeit, aki többek között a COL (Centrum Online) projektet is tulajdonolta. Innen eredeztethető, hogy 2009.-től a cégünk COL Directinfo Kft. néven működik.
A jelen és a jövő
Az irodaházból egy kényelmes, két szintes, teraszos zuglói irodába költöztünk, ahol 7 fős állandó és 3 külsős csapattaggal dolgozunk, hogy ügyfeleinknek napról napra egyre több profitot termeljen a webáruházuk. Válaszul ügyfeleink igényeire jelenleg specializáltan B2B nagykereskedelmi kiszolgálást végző webáruházakat, viszonteladó partner rendszereket, kifejezetten külföldi piacokat célzó webshopokat, valamint speciális igényekre kialakított mobil applikációkat fejlesztünk marketing és online marketing szolgáltatásokkal megtámogatva.
Elsők között küzdöttük meg sikeresen a kezdeteket, láttuk a Dotcom lufi hatásait, átvészeltük a 2008-as gazdasági világválságot, a Covid pandémia gazdasági hatásait, köszönhetően Ügyfeleinknek a legkisebbektől a legnagyobbakig és folyamatosan megújulni képes, fiatalos szenvedéllyel alkotó szakértő csapatunk minden egyes kiváló tagjának.
Ha szeretné webáruházát vagy honlapját egy olyan, nagy tapasztalattal rendelkező szakértői csapatra bízni akik évtizedeken keresztül helytálltak, akkor örömmel állunk az Ön szolgálatára.
Írja meg nekünk, hogy milyen fejlesztéseket tervez és profi megoldást kínálunk rá teljes garanciával!